ZÁŘÍ

ZÁŘÍ

Adaptační kurz v Oseku

Adaptační kurz se konal v Oseku od 1. do 2. září.

Výlet jsme si moc užili. Vyšlápli jsme si na zříceninu hradu Rýzmburk a poté jsme šli na výbornou zmrzlinu do cukrárny či na nákup dobrot do místního obchodu. Večer jsme opékali buřty a poseděli jsme si u táboráku. Poté jsme byli rozděleni do družstev a zahráli jsme si podvečerní hru Lovci QR kódů. 

Druhý den ráno jsme měli přichystanou rautovou  snídani od paní učitelek a vyrazili jsme směr Most. Bohužel byl výlet velmi krátký z důvodu nepříznivého počasí. Těšíme se na příští školní rok a snad i hezčí počasí a delší pobyt. 


Anglický jazyk

Procvičujeme školní předměty

Na hodině anglického jazyka se zaměřujeme na rozmanité školní předměty, abychom naši slovní zásobu a gramatiku zdokonalili. Cílem je zvyšování jazykových dovedností prostřednictvím témat, která jsou blízká každodennímu životu studentů.

Mezi předměty, které často probíráme, patří:

  • Matematika
  • Historie
  • Přírodověda
  • Geografie
  • Umění

Tato metoda přispívá k lepšímu porozumění a spolupráci při učení, což studentům umožňuje efektivněji komunikovat a vyjadřovat se v angličtině.

Realizace skříně do sborovny

Žáci naší třídy včera měli příležitost zapojit se do zajímavého projektu, jehož cílem bylo sestavit novou skříň do sborovny. Tuto aktivitu vedl pan učitel Frýba, jenž studentům poskytl cenné rady a odborné instrukce.

Průběh sestavení skříně

Během prací si žáci osvojili potřebné dovednosti, jako je měření, řezání a montáž nábytku. Spolupráce s panem učitelem byla klíčová, neboť nejenže zajistil správné materiály, ale také povzbudil žáky v jejich úsilí.

Význam spolupráce a týmové práce

Tento projekt posílil týmového ducha a umožnil studentům zažít radost z dokončení společné práce. Důležité je, že nejen skříň, ale i vzpomínky na tuto zkušenost budou žákům dlouho přetrvávat.

Věříme, že podobné projekty budou pokračovat i v budoucnu, neboť přispívají k rozvoji praktických dovedností a osobnímu růstu studentů.

Propojení Přírodopisu a Výtvarné Výchovy: Tvorba Trepky Velké

V dnešní době se stále více zdůrazňuje význam interdisciplinárního vzdělávání, které propojuje různé předměty a podporuje kreativitu a analytické myšlení studentů. Jedním z příkladů této praxe je spojení mezi přírodopisem a výtvarnou výchovou, které bylo realizováno ve třídě šesťáků během výuky o trepce velké.

Popis Aktivity

Žáci se nejprve seznámili s charakteristikami trepky velké, jejími životními cykly a prostředím, ve kterém žije. Díky výuce v přírodopise získali nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti, jako je pozorování a záznam informací. Následně žáci  nakreslili trepku velkou na hodině Výtvarné výchovy. 

    Tato aktivita nejenže obohatila znalosti žáků o přírodních vědách, ale také rozvinula jejich výtvarné schopnosti a umožnila jim vyjádřit své znalosti a pocity prostřednictvím umění. Dětem se obrázky moc povedly. Děkujeme paní učitelce Králové za hezký nápad a realizaci.